Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Kallo – odświeżenie opakowań

Mówi się, że nie należy naprawiać tego, co nie jest zepsute, a lepsze jest wrogiem dobrego. Czy w związku z tym warto decydować się na odświeżenie opakowań, które wyglądają całkiem dobrze? Można się przecież potknąć i skończyć z gorszym efektem, niż dotychczasowy, a to oznacza spadek sprzedaży. Wiele firm nie chce podejmować takiego ryzyka, wychodząc z założenie, że skoro produkt radzi sobie na rynku, to może lepiej nie kombinować.

Na szczęście są firmy, które wiedzą, że warto zaufać specjalistom. Kallo to jeden z liderów rynku ekologicznej i naturalnej żywności. Wraz z rozszerzeniem swojej oferty postanowili odświeżyć szatę graficzną opakowań. Zwrócili się więc do działającej w Londynie i Nowym Jorku agencji reklamowej Pearlfisher. Zadanie polegało na zaprojektowaniu jednolitej i spójnej szaty graficznej dla wszystkich produktów Kallo. Najważniejsze było podkreślenie elementów odżywczych poszczególnych produktów oraz jasne zakomunikowanie wartości wyznawanych przez firmę, czyli ekologii, witalności, zdrowia. Grupę docelową stanowią ludzie zwracający szczególną uwagę na to co jedzą. Oto jak wyglądały opakowania Kallo do tej pory:

Kallo---stare-opakowania

Patrick Cairns, CEO w Kallo tak opisuje nowe projekty: „Opakowania są niesamowicie ważne w dzisiejszych czasach, a w kwestii tego jak wygląda kupowany produkt konsumenci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek. Nowy dizajn wyróżni Kallo na zatłoczonych półkach supermarketów, jednocześnie dając klientom stylowe produkty, które z dumą postawią w swoich kuchniach”. Oto efekt ich prac:

Kallo-opakowania

Przy okazji redesignu opakowań subtelnej zmianie uległo także logo Kallo. Użyto bardziej przejrzystego fontu, a linearny rysunek motylka zastąpiono jednokolorową ilustracją listka. Zmiana ta pasuje do nowych, czystszych i bardziej przejrzystych opakowań.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

7 komentarzy do Kallo – odświeżenie opakowań

  1. co do nowego design opakowan mam takie nieodpatre wrazenie podobienstwem miedzy nimi a „najtanszym produktem” oferowanym w hipermarketach (juz dawno wprowadzonymi). byc moze to wynik np. tego, ze taki carrefur zmienil etykety na bardziej EKO w czasie gdy to wchodzilo na zachodzie. nie oszukujmy sie, polskie a francuskie czy niemieckie wymogi i mentalnosc klienta widze maja 2 letnie opoznienie :(

  2. Myślę, że ogólny poślizg we wprowadzaniu nowinek designu w Polsce może być nawet większy niż te 2 lata. Ale gonimy Zachód, powoli to wszystko idzie w coraz lepszym kierunku :-)

  3. Takie zapóźnienie mamy nie tylko w tej branży – sumie to od zawsze gonimy tzw. zachód i jakoś dogonić nie możemy.
    A co do samych opakowań wyglądają przyzwoicie i raczej budzą zaufanie.

  4. Nowa wersja opakowań całkiem niezła, chociaż stare też były w porządku. Zmiana na pewno nie zaszkodzi.

  5. Opakowanie wygląda bardzo ładnie. Ja bym z chęcią kupił taki produkt.

  6. Pomysł z odświeżaniem jest bardzo dobry. To co nowe przyciąga wzrok niebywale…

Dodaj komentarz

*