Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Znaczenie i stosowanie zdjęcia w opakowaniu

Znaczenie i zastosowanie zdjęcia w opakowaniu

Po co stosuje się zdjęcia na opakowaniach?

– by pokazać produkt. Pokazujemy na opakowaniu, co dokładnie znajduje się w środku.  Na przykład kukurydzę, groszek, czy batonika.

– by pokazać efekt docelowy. Tak dzieje się w przypadku produktów instant. Sam proszek nie wygląda smakowicie, ale już gotowy gorący kubek, czy upieczone ciasto są jak najbardziej atrakcyjne.

– by pokazać zastosowanie produktu. Niektóre produkty nie wyglądają zbyt atrakcyjnie bez umieszczenia ich w odpowiednim kontekście. Zaliczają się do nich na przykład rajstopy. Leżące sobie na stole nie wzbudzą niczyjego zainteresowania. Dlatego musimy je założyć na modelkę, dobrać do nich resztę ubioru, przygotować modelkę i sprawić, by całość wzbudzała zainteresowanie.

– by pokazać funkcje produktu. Jest to popularne zwłaszcza w przypadku produktów AGD/RTV, gdzie możemy przybliżyć niektóre elementy na zdjęciu, pokazać produkt z różnych ujęć i opisać poszczególne funkcje.

– by pokazać zalety produktu. Zazwyczaj jest to prezentacja wybranych funkcji.

– by podkreślić niektóre ze składników produktu. Dzieje się tak w przypadku opakowań kosmetyków, gdzie eksponujemy np. lawendę, czy wanilię, jako główne składniki kremu, lub płynu pod prysznic. Podobnie jest z dżemami. Sam produkt może nie wyglądać atrakcyjnie, dlatego często na etykiecie umieszcza się zdjęcia składników.

– by zbudować wizerunek produktu. Na opakowaniu oprogramowania komputerowego widzimy szczęśliwych ludzi na łące, ponieważ mają więcej wolnego czasu, dzięki zakupionemu programowi. Niektóre produkty nie wyglądają zbyt ciekawie. W tym przypadku moglibyśmy użyć zrzutu ekranu, ale nadal efekt byłby mało pasjonujące. W takich momentach zdjęcia mogą być metaforyczne, oddawać nastrój, emocje, obiecywać zaspokojenie potrzeb.

Znaczenie zdjęcia w projekcie opakowania
– by pochwalić się „twarzą” marki. Jeśli zatrudniliśmy znaną osobę do reprezentowania naszej marki, to dobrze jest to wykorzystać także na opakowaniu. Zwłaszcza jeśli nawiązujemy w ten sposób do kampanii reklamowej. Dzięki temu produkty są szybciej kojarzone z ich reklamami.

Ważna jest także stylistyka zdjęcia. Inaczej wyglądają fotografie na produktach premium, a inaczej na tych z niższych półek cenowych. Inne zdjęcia widnieją na opakowaniach produktów skierowanych do osób starszych, a inne na opakowaniach produktów młodzieżowych. Sama stylistyka fotografii może nam pomóc w szybkim zwróceniu uwagi docelowych odbiorców.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

Dodaj komentarz

*