Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Schwinn – nowe opakowania dla akcesoriów rowerowych

Projekty opakowań dla firmy Schwinn

Pochodzący z Ameryki producent rowerów Schiwnn jest jedną z tamtejszych narodowych ikon, firmą kultową i rozpoznawaną w stopniu porównywalnym do takich marek jak Coca-Cola, Levi, czy Ford. Wytwarzane przez Schwinn rowery cieszą się popularnością i zaufaniem konsumentów. Oprócz jednośladów firma produkuje także akcesoria do nich. Niestety dotychczas opakowania tych akcesoriów zamiast zachęcać klientów odstraszały ich. Wywoływane w ten sposób negatywne emocje wpływały na postrzeganie całej marki w gorszym świetle.

Schwinn dwa opakowania

Na szczęście firma Schwinn w porę zrozumiała potrzebę zaprojektowania nowej linii opakowań. Rozumiejąc jak trudne jest odświeżenie wizerunku produktów firmowanych przez markę tak głęboko zakorzenioną w amerykańskiej kulturze, projektanci zaczęli swoją pracę od starannego określenia cech, mających charakteryzować gotowy projekt. Po stworzeniu kilku wersji nowych opakowań rozpoczęto testy na konsumentach. Mnóstwo czasu zajęły rozmowy i badania opinii zarówno zapalonych rowerzystów, jak i ludzi sięgających po tego typu produkty sporadycznie.

Schwinn projekty opakowań

Ostatecznie zdecydowano się na projekt będący współczesną interpretacją klasycznego amerykańskiego designu lat pięćdziesiątych. Na potrzeby nowych opakowań stworzono charakterystyczny wzór, przeznaczony do używania jako tło we wszystkich opakowaniach. Wzór ten, zarówno jeśli chodzi o kolor jak i kształt, korzysta z elementu zaczerpniętego z logo Schwinn. Prosta i schludna grafika ma za zadanie jasno informować o produkcie. Całość dopełnia typografia adekwatna do charakteru projektu, przywodząca na myśl lata 50. ubiegłego wieku.

W ten sposób udało się zarazem odświeżyć wizerunek opakowań, a jednocześnie pozostać wiernym tradycyjnemu wizerunkowi firmy, zakorzenionemu w świadomości klientów. Powstało coś, co amerykanie określają mianem „instant classic”. Poniżej możesz zobaczyć opakowania przed i po odświeżeniu.

Schwinn - opakowania przed i po odświeżeniu

Artykuł ukazał się w magazynie OOH nr 5/2010.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

Dodaj komentarz

*