Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Nietypowe opakowania – Panasonic

Projekt opakowania nowych słuchawek Panasonic

Panasonic to jeden z największych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Olbrzymi koncern zatrudnia obecnie ponad 250 tysięcy pracowników, produkując sprzęt elektroniczny wszelkiego rodzaju. Począwszy od cyfrowych aparatów fotograficznych, poprzez telewizory plazmowe, a skończywszy na faksach. Firma jest aktywna także na polu urządzeń hi-fi. Jednym z mało znanych jej produktów są słuchawki douszne oznaczone jako RP-HJE 130. Czy taki wyrób można opakować w jakiś ciekawy i niebanalny sposób? Oczywiście!

Projekt opakowania nowych słuchawek Panasonic

Idea jest tak prosta, że aż wydaje się banalna. Trudno także uwierzyć, że dopiero teraz ktoś wcielił ją w życie. Za pomocą doskonale dopasowanej wkładki wystylizowano słuchawki na… nutę. A dokładnie na dwie ósemki. Taki design pozwala wyraźnie wyróżnić produkt na półce, na której przecież panuje bardzo duża konkurencja. Tylko opakowanie prezentujące jasno i klarownie, a zarazem stylowo i nowatorsko, co jest w środku, ma szansę odnieść sukces. Czyli zwiększyć zainteresowanie słuchawkami.

Projekty opakowań nowych słuchawek Panasonic

Jako że słuchawki te są adresowane do ludzi posiadających już stylowe odtwarzacze mp3, design opakowania również musiał przyciągać wzrok. Firmie Panasonic zależało także na tym, by w jasny i niepozostawiający wątpliwości sposób zakomunikować odbiorcom, że ich produkt zapewnia najwyższą jakość dźwięku. Udało się osiągnąć coś ponadczasowego. Według wstępnych badań nowe opakowanie słuchawek Panasonic spotkało się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem nie tylko w środowisku projektantów, ale przede wszystkim wśród klientów, a nawet sprzedawców. Zwiększyło zainteresowanie marką, pokazując ją jako nowoczesną i nie obawiającą się nowatorskich rozwiązań. Jest to projekt, który zapewne niedługo zacznie mieć wielu naśladowców, ponieważ jest aż tak dobry.

Projekt opakowania nowych słuchawek Panasonic Artykuł ukazał się w magazynie OOH nr 9/2010.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

3 komentarzy do Nietypowe opakowania – Panasonic

  1. Opakowanie strasznie w stylu Apple.

  2. Doskonały projekt! wiadomo może czy został gdzieś nagrodzony? moim zdaniem powinien.
    @Helena, Aplle jest liderem innowacji i designu przenośnych multimediów, więc dlaczego nie skorzystać ze sprawdzonej formy prezentacji produktu, tworząc od razu skojarzenie z produktem innowacyjny i designerskim dodając coś ekstra od siebie, w tym przypadku doskonałej formy prezentacji samego przedmiotu.

Dodaj komentarz

*