Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

23 komentarzy do Jak powstaje logo? YouSchool krok po kroku

  1. Ile warty jest taki projekt logo? Nie chodzi mi o żadną konkretną umowę (tym bardziej z YouSchool), raczej stosunek poświęconego czasu do zysku

    • Czy pytasz o cenę, czy wartość logo w znaczeniu korzyści jakie przynosi firmie?

      • Cenę. Wynagrodzenie jakie otrzymuje grafik za taki projekt.

        • Krążąca w branży odpowiedź na takie pytanie brzmi: „Logo kosztuje tyle, ile używany samochód”. Wiem, że jest to bardzo nieprecyzyjna odpowiedź, ale taka jest prawda :-)

          Generalnie cana za logo mieści się między 300 zł a 30 000 zł. Zależy to od mnóstwa czynników.

          Od strony projektanta ważne jest: doświadczenie, portfolio, jakość prac, umiejętności negocjacji z klientem, umiejętności prezentowania swoich prac, znalezienia/dotarcia do właściwych klientów, kosztów prowadzenia działalności, ewentualnego kosztu prowadzenia badań fokusowych, sposobu kontaktu z klientem (jeśli np. pracujesz dla klienta z Japonii i musisz co tydzień latać samolotem na spotkania to musisz przecież ująć to w wycenie) i wielu innych rzeczy, które pewnie pominąłem.

          Od strony klienta cena zależy od: oczekiwań, zakresu działalności, potrzeb, tego co musi obejmować księga znaku. Zależy także od budżetu, czasu który można przeznaczyć na pracę nad logo i innych rzeczy.

          Nie da się więc w prosty sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie.

  2. Więcej komentarzy tutaj: http://www.wykop.pl/link/642793/jak-powstaje-logo-krok-po-kroku/

    patrząc na logo widać, że należy ono do firmy „YOU youschool”, a nie „You school”. Szkolny błąd.

  3. „Po otrzymaniu przez klienta wypełnionego briefu, przystąpiliśmy do szkicowania. Wytypowaliśmy kilka najważniejszych cech mogących charakteryzować gotowy projekt. Oprócz tworzenia projektów ściśle związanych z wytycznymi przesłanymi przez klienta, zawsze pozwalamy sobie na puszczenie wodzy fantazji. Oczywiście nie oznacza to zupełnego odejścia od tematu.”

    Research skrócony do jakiegoś niewidocznego minimum – gdzie jest chociażby analiza chociażby znaków konkurencji ;)?

  4. Moim zdaniem zdecydowanie warto o czymś takim wspomnieć – ludzie którzy nie mają styczności z grafiką użytkową nie mają o tym pojęcia i często nie chcą przeznaczyć odpowiedniej sumy na kreacje identyfikacji. Bardziej świadomy konsument = lepszy rynek i zarobki :)

    • Masz rację, następnym razem się poprawię. Często jest tak, że pomija się w takich wpisach rzeczy, które robi się bardzo odruchowo. Mam na dysku zapisane mnóstwo projektów logo z różnych branż, do tego parę ładnych zbiorów logo w formie książek i zapoznanie się z już istniejącymi projektami z danej branży jest faktycznie jedną z pierwszych rzeczy, które robię zanim zacznę projektować.

      Przy następnym takim case study postaram się pokazać także ten aspekt :-)

  5. Pingback: Jak powstaje logo? | Zapotoczny Mateusz

  6. Pingback: | xixi Blog

  7. Lubię tego typu wpisy. Fajnie jest podpatrzeć jak to wygląda u innych i zobaczyć jak kształtowało się logo. Artykuł poleciłabym jako obowiązkowy dla wszystkich tych , którym się wydaje, że praca nad logo to kwestia narysowania kilku kresek.

    • Dziękuję za miłe słowa :-) Ja również bardzo lubię oglądać kulisy procesu tworzenia u innych, nigdy nie przestaje mnie dziwić jak każda osoba inaczej podchodzi do tego samego tematu.

  8. Ciekawy pomysł jak i artykuł.

  9. Pingback: Inne by grzanek - Pearltrees

  10. Moim zdaniem super artykuł, nawet dla doswiadczonych grafikow jest swoistego rodzaju potwierdzeniem „procedury” projektowania. Wiem, ze duzo „grafikow” zaczyna prace od illustratora albo google images, a prawda jest taka ze szkice to podstawa!
    pozdrawiam

  11. Czytając ten wpis czułem sie jak bym go przed chwilą napisał :) bez szkiców sie nie obejdzie. proponowałbym wiecej podobnych artykułów. Ludzie niestety czesto nie maja pojęcia o proj graficznym nie mówiąc już o samym procesie jego tworzenia. Pierwszy etap projektowania tj szkice, obmyslanie koncepcji, „rozszyfrowywanie” danej branży, firmy to chyba najbardziej kreatywna część tego procesu, wymagająca bardzo dużo pracy. Mało ludzi o tym wie, a mogłoby wiecej :)

  12. Bardzo ciekawy wpis i z tego co widzę osoby próbujące sił w tym temacie mogą sporo ważnych informacji z takich wpisów wyciągnąć dla siebie i czegoś nowego się nauczyć ;-)

Dodaj komentarz

*