Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Stary dobry ketchup

Projekt etykiety i wieczka na ketchup

Kensington & Sons to niewielka amerykańska firma, założona przez czterech przyjaciół, których połączyła miłość do dobrego smaku. Owocem tej współpracy okazał się keczup produkowany pod nazwą Sir Kensington’s Gourmet Scooping Ketchup. Zdobywa on coraz większą popularność jako niszowy produkt skierowany do smakoszy i koneserów nietypowych wyrobów kulinarnych. Stworzony na bazie samych naturalnych składników jest produktem z wyższej półki i jako taki wymaga nietypowego opakowania.

Projekt opakowania ketchupu

Kensington & Sons zlecił zaprojektowanie opakowania w stylistyce przywodzącej na myśl początek XX wieku. Nie chodziło o to, by jedynie ograniczyć się do zaprojektowania etykiety i wieczka na keczup. Stworzono także broszurę rozsyłaną do mediów, materiały promocyjne oraz bardzo specyficzne wizytówki dla założycieli Kensington & Sons. Całość oparta jest na XIX-wiecznych fontach, specyficznych zdobieniach i charakterystycznej ilustracji wąsatego angielskiego dżentelmena z monoklem. Poszczególne litery w ramach jednego słowa zmieniają swoją wielkość i grubość, nagle pisane są kursywą. Dzięki tym sprytnym zabiegom typograficznym całość natychmiast nabiera charakteru etykiety z dawnych lat, podkreślonego dodatkowo przez świetnie zrealizowany dwukolorowy druk.

Projekt opakowania ketchupu

Projekt opakowania ketchupu

Projekt opakowania ketchupu

W materiałach drukowanych na szczególne wyróżnienie zasługuje umieszczenie na wizytówce wąsów identycznych z tymi jakie posiada dżentelmen widoczny na etykiecie. Napis na karcie sugeruje by wąsy wyciąć, umieścić nad górną wargą i tak przebranym można zacząć być innowacyjnym. Jaka miła odmiana od typowej korpo-sztywności, prawda?

Niebanalne projekty wizytówek

Ciekawe projekty wizytówek

Wszystkie materiały promocyjne, łącznie ze stroną internetową wykonane są w dokładnie takiej samej stylistyce, co pozwala na uzyskanie niespotykanej spójności całego brandu. Brawa za konsekwencję i nietypowe podejście do tematu!

Logo produktu

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

Dodaj komentarz

*