Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Wanted – nietypowe opakowania przekąsek

Projekt Opakowania czipsów Wanted

Półki sklepów uginają się od mnóstwa produktów. Nie jest łatwo zdecydować, które z nich kupić, przecież nie mamy czasu, ani chęci testować ich wszystkich. Wielokrotnie o naszym wyborze decyduje wrażenie, jakie wywiera na nas samo opakowanie produktu. Aby zyskać nasze zaufanie musi odpowiadać naszym potrzebom, oczekiwaniom i aspiracjom. Wielu producentów i projektantów jest też przekonanych, że wizualna strona opakowania nie może wykraczać poza pewne ustalone w branży standardy. Na szczęście są też tacy, który potrafią odważyć się zaproponować konsumentom coś nowego, oryginalnego i nietypowego. I właśnie o takich projektach traktować będzie ta rubryka. O opakowaniach, które nie obawiają się łamać schematy, być oryginalne i intrygujące. 

Seria opakowań dla przekąsek pod nazwą WANTED, zaprojektowanych przez Peter Griegson Studio wyróżnia się zarówno pomysłowością jak i estetyką. Udało się tu stworzyć projekty jednocześnie zabawne, przyciągające wzrok jak i zaskakujące. Każdy z 3 produktów prezentuje najbardziej „poszukiwane” przekąski w formie nawiązującej do listu gończego. Dzięki niemal białemu tłu oraz jednokolorowym napisom najważniejsza staje się tu ilustracja wystylizowanych orzeszków. W ten oto sposób pistacja zamienia się w dostojnego mafiozo, orzeszki ziemne w gangsterów-bliźniaków, zaś orzech nerkowca, po serbsku orzeszek indyjski, w hindusa z turbanem na głowie. Proste motywy graficzne, ilustracje ograniczone do niezbędnego minimum, oraz intrygujące połączenie rysunku i fotografii tworzą razem spójną całość. Zamiast eksplozji kolorów i mnóstwa efektów mamy tu spokojną grę bieli z czernią, na której tle wyraźnie odcinają się starannie dobrane zdjęcia produktów. Dzięki temu opakowania nie pozostawiają wątpliwości co do rodzaju produktu, a zarazem zapadają w pamięć i są charakterystyczne.

Zarówno projektantom jak i producentom należą się wyrazy uznania za taki krok. Oryginalność jest bowiem jedną z najważniejszych cech dobrego projektu opakowania. Uniemożliwia ona pomylenie WANTED z innymi tego typu produktami, których opakowania zazwyczaj nie wychodzą poza pewien charakterystyczny dla tej branży schemat.

Artykuł ukazał się w magazynie OOH nr 2/2010.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

2 komentarzy do Wanted – nietypowe opakowania przekąsek

  1. No no, dodałem do zakładek. Ale jak do końca lutego nie zobaczę jeszcze kilku równie dobrych artykułów to kasuje:P

  2. Możesz też dodać do RSSa :-) Obiecuję zaprzęc do pracy losowy generator treści, aby do końca lutego zdążył wygenerować „jeszcze kilka równie dobrych artykułów” :-)

Dodaj komentarz

*