Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Aquarius – odświeżona linia napojów

Projekty etykiet dla napoju Aquarius

Mające swoją siedzibę w Rio de Janeiro studio projektowe Dimaquina otrzymało za zadanie odświeżenie serii opakowań dla napoju Aquarius Fresh, produkowanego przez brazylijski oddział Coca-Cola. Celem było złamanie standardowego schematu graficznego typowego dla większości napojów orzeźwiających dostępnych na tamtejszym rynku. Punktem wyjścia całego projektu stał się kolor napoju, różny dla każdego smaku. Na tym oparto nową tożsamość graficzną produktu, zmieniając całkowicie jego dotychczasowy wizerunek.

Przede wszystkim radykalnej zmianie musiało ulec logo produktu, które zostało unowocześnione i uproszczone w stosunku do poprzedniej wersji. Charakterystyczna litera „Q”, oraz nietypowy jak na segment napojów krój fontu ułatwiają natychmiastowe rozpoznanie marki Aquarius na półce sklepowej. Cała grafika na etykiecie została maksymalnie uproszczona, ponieważ projektanci zdecydowali się na położenie nacisku na ogólny odbiór produktu poprzez ekspozycję koloru. Usunięto więc wszelkie zbędne elementy, pozostawiając jedynie to, co najważniejsze. Dobranie odpowiednich barw było kluczowe dla powodzenia całego projektu i wymagało wielu prób. Należało precyzyjnie ustalić odpowiednią relację pomiędzy kolorem etykiety a kolorem napoju.

Kolejną nowością jest kształt butelki oraz jej pojemność, która obecnie wynosi 510 ml. Wszystkie te modyfikacje zaowocowały stworzeniem nowej jakości, oraz tożsamości wizualnej. Umożliwia ona swobodne dodawanie kolejnych produktów do już istniejącej linii Aquariusa. Jest to kolejna interesująca cecha tego projektu. Nawet jeśli w chwili obecnej producent nie planuje poszerzania asortymentu, to nie da się wykluczyć takiej potrzeby w przyszłości. Dzięki profesjonalnemu designowi dodawanie nowych smaków napojów będzie łatwe i bezproblemowe.

Cały projekt sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Jest przemyślany, śmiały, nietypowy. W tym wypadku prostota designu opakowania jest jego atutem, a precyzyjne wykonanie tworzy świetny efekt.

Poniżej stara i nowa wersja opakowania.

Artykuł ukazał się w magazynie OOH nr 3/2010.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

Dodaj komentarz

*