Blog o projektowaniu, nie tylko dla projektantów

xixi Studio Grafika Reklamowa

Kreatywne wykorzystanie wykrojników w projektowaniu opakowań

Opakowania Oliwy

Od kilku lat w światowym projektowaniu widać coraz bardziej wyraźny trend do upraszczania grafiki tworzonej na potrzeby opakowań. Oczywiście każdej branży dotyczy to w innym stopniu. Niemniej bez względu na to, czy weźmiemy pod uwagę butelkę dobrego alkoholu, czekoladę, czy mleko, zawsze zobaczymy wyraźną tendencję do wzrostu liczby opakowań, które dążą do maksymalnej czystości formy. Proste, nieskomplikowane, nieprzegadane projekty są obecnie na topie, zwłaszcza na Zachodzie. Ta tendencja dociera do nas powoli, wielu rodzimych producentów niestety wciąż sprzedaje swoje produkty w opakowaniach, których stylistyka wyszła z mody piętnaście-dwadzieścia lat temu. 

Projekt etykiety oliwy Clearspring

Firma Clearspring zajmuje się produkcją ekologicznego jedzenia. Są to produkty z górnej półki skierowane do osób dokonujących świadomych wyborów odnośnie produktów spożywczych. Pochodzące z Londynu studio projektowe Mayday zaprojektowało dla Clearspring szereg opakowań. Jednym z ciekawszych rezultatów jest linia projektowa dla organicznych oliw i olei. Prostota formy jest tu posunięta do granic możliwości, a jednocześnie całość prezentuje się schludnie i atrakcyjnie. Zastosowano tu jedynie dwa kolory, oraz czytelne napisy. Najważniejszym elementem etykiety jest bardzo pomysłowe użycie wykrojnika, poprzez wycięcie w papierze kształtu kropli oleju. Ten prosty zabieg mówi więcej o zawartości opakowania, niż niejedna wykwintna i przegadana ilustracja. Poniżej możesz zobaczyć inne nietuzinkowe pomysły na wykorzystanie „okienek” w opakowaniach.

Opakowanie Jacka Danielsa

Projekt opakowania makaronów
Muszę przyznać, że jestem fanem prostoty w projektach opakowań – moim zdaniem wprowadza ona harmonię i ład w otaczającej nas sferze wizualnej. Dzięki stonowanym projektom opakowań produkty w naszym własnym domu zamiast na nas krzyczeć zwyczajnie stoją sobie na półce. Im prostsza forma, tym bardziej czytelny przekaz, przez co mniej czasu musimy spędzać na poszukiwaniu właściwego produktu.

Artykuł ukazał się w magazynie OOH nr 4/2010.

wstecz do góry
xixi BLOG

Subskrybuj przez RSS komentarze do tego wpisu

Dodaj komentarz

*